Till skillnad på dom partier som sitter i Riksdagen,Landstinget och i Kommunen,så kan man lita på dom här grejorna i långt större utsträckning. Den här sidan med vevpartier är den mest kompetenta ni kan hitta i Sverige! Oavsett om ni söker det bästa,värsta eller en strutvev, så finner ni sådana på den här sidan! Är det något speciellt som ni inte hittar här, så tycker jag att ni skriver en rad, så får vi se vad vi kan hitta på! Här fixar vi High end Racingpartier,Standardpartier, och ovanliga vepartier efter konstens alla regler. Som vanligt så är det budgeten som styr slutresultatet. Här kommer jag även att skriva lite kommentarer om hur saker och ting ska göras,och vad man bör tänka på då...;=) Och det bästa av allt är att det är flera nyheter på gång hela tiden.. |
|
Det här vevpartiet är speciellt framtaget för Classic MotoCross. Fullrunt vevparti extra tungt med Tungstensmotvikter för bättre balansfaktor. Ersätter gamla vevpartier med dålig egenvikt.! Alla avelmått och är enligt original utom slaglängden som är en mm extra. Vevstakskitet är ett Samarin med 135 mm CC för bättre fyllning i vevhuset. vilket gör en mer körbar motor genom hela registret. Ett delux vevparti utan kompromisser.. Bredd vevskinkor 56,50 mm. Bredd Lagerläget 57,00 mm. Diameter vevskinkor 116 mm. Slaglängd 71 mm. Total vikt 4,55 Kg. Vevstakslängd C/C 135 mm. Bredd lilländan 17 mm. Håldiameter lillädan 22 mm. Kolvbultslager Silverplätterat 18 x 22 x 20 mm. Bredd storändan 17,00. Vevtapp med hål 24 x 56 x 7,5 mm. Vevbrickor i lagerbronse 24 x 40 x 1 mm. Håldiameter storändan 31 mm. Storändans lagerkorg bredd 16,85 mm. Beställningsnummer VRM CZ-390. Pris 10.995 kronor. |
|
Vevpartiet är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Det är konstruerat helt med tanke på 50cc racing. Oavsett om man vill köra Classic Roadracing Motocross topspeed eller liknande, kommer ni inte att hitta en bättre vev än den här. Fördelen med att använda det slaget är att ni kan använda cylindrar, med borrningen 40 mm, vilket är den borrning som dom bästa cylindrarna för 50 cc racing som är tillgängliga idag. Veven använder en massiv 16 mm vevtapp för att ge bästa styrka och stabilitet. Vevstakens längd är 91 mm samma som orginal. Fullrund vev med wolframvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 18 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. Jag rekomenderar att man svarvar ur vevhuset så att det blir 1 mm mellanrum mellan veven och vehuset både i diameter samt bredd. Detta för att ge veven det utrymmet den behöver ha. Denna vev skall användas tillsammans med rakskurna primärdrev för maximal effekt. Slaglängd 39,7mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd vevstake 12,00 mm. Håldiameter lilländan 16 mm. Silverplätterat kolvbultslager 12x16x15mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp 16 x 39 mm. Vevbrickor i lagerbronse 16x28x0,5mm. Håldiameter storändan 22 mm. Vikt 1400 gram. Racinglagerkorg massiv med 15 nålar bredd 11,80 mm. Beställningsnummer VRM Zündapp 39,7 3-4V Pris 5600 kronor |
|
Vevpartiet är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Det är konstruerat helt med tanke på 50cc racing. Oavsett om man vill köra Classic Roadracing Motocross topspeed eller liknande, kommer ni inte att hitta en bättre vev än den här. Fördelen med att använda det slaget är att ni kan använda cylindrar, med borrningen 40 mm, vilket är den borrning som dom bästa cylindrarna för 50 cc racing som är tillgängliga idag. Veven använder en massiv 16 mm vevtapp för att ge bästa styrka och stabilitet. Vevstakens längd är 91 mm samma som orginal. Fullrund vev med wolframvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 18 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. kan ni välja kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 12 13 eller 14 mm. Jag rekomenderar att man svarvar ur vevhuset lite för att ge veven det utrymmet den vill ha. Denna vev skall användas tillsammans med rakskurna primärdrev för maximal effekt. Slaglängd 39,7mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd vevstake 12,00 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Silverplätterat kolvbultslager 12,13,14 x17x15mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp 16 x 39 mm. Vevbrickor i lagerbronse 16x28x0,5mm. Håldiameter storändan 22 mm. Vikt 1426 gram. Racinglagerkorg massiv med 15 nålar bredd 11,80 mm. Beställningsnummer VRM Zündapp 39,7 5V Pris 5600 kronor |
|
Vevpartiet har samma specifikationer som dom andra partierna. Det är konstruerat med en 18 mm vevtapp för att ge bästa styrka och stabilitet. Vevstakens längd kan får i c/c längder 91,95 eller 100 mm. för att lättare kunna möta behovet av specialanpassningar till andra cylindrar som inte är avsedda för motorn från början. Fullrund vev med Tungstensvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 20 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. kan ni välja kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 12 13 eller 14 mm. Jag rekomenderar att man svarvar ur vevhuset lite för att ge veven det utrymmet den vill ha. Denna vev skall användas tillsammans med rakskurna primärdrev för maximal effekt. Slaglängd 42 mm. Vevstakslängd C/C 91,95 eller 100 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Silverplätterat kolvbultslager 12,13,14 x17x15mm. Bredd storändan 12,00. Bredd lilländan 14 mm. Vevtapp 18 x 39,5 mm. Vevbrickor i lagerbronse 18x31x 0,5mm. Håldiameter storändan 24 mm. Vikt ca 1500 gram. Racinglagerkorg massiv med 15 nålar bredd 11,50 mm. Beställningsnummer VRM Zündapp 42 5V Pris 5600 kronor |
|
Vevpartiet är konstruerat och tillverkat helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Det är konstruerat med en 18 mm vevtapp för att ge bästa styrka och stabilitet motsvarande 125 cc GP. Vevstakslängd finns i tre olika längder och veven kan skräddarsys helt efter dina önskemål. Dom olika c/c längderna är 91mm. 95mm.eller 100mm. Vilket förenklar avsevärt anpassningen till andra cylindrar, som inte är avsedda för motorn från början. Fullrund vev med tungstensvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 19 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. kan ni välja kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 12 13 eller 14 mm. Jag rekomenderar att man svarvar ur vevhuset lite för att ge veven det utrymmet den vill ha. Denna vev skall användas tillsammans med rakskurna primärdrev för maximal effekt. Slaglängd 44mm. Vevstakslängd C/C 91,95 eller 100 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Bredd lilländan 14 mm. Silverplätterat kolvbultslager 12,13,14 x17x15mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp 18 x 39,5 mm. Vevbrickor i lagerbronse 18x31x 0,5mm. Håldiameter storändan 24 mm. Vikt 1476 gram. Racinglagerkorg massiv med 15 nålar bredd 11,50 mm. Beställningsnummer VRM Zündapp44 3-4V Pris 5600 kronor |
|
Vevpartiet har samma specifikationer som det 3/4 växlade men med skillnad att. Högra axeln är längre på grund av bredare motorblock! Det är konstruerat med en 18 mm vevtapp för att ge en styrka och stabilitet motsvarande 125 cc GP. Vevstakens längd kan får i c/c längder 91,95 eller 100 mm. för att lättare kunna möta behovet av specialanpassningar till andra cylindrar som inte är avsedda för motorn från början. Fullrund vev med Tungstensvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 20 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. kan ni välja kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 12 13 eller 14 mm. Jag rekomenderar att man svarvar ur vevhuset lite för att ge veven det utrymmet den vill ha. Denna vev skall användas tillsammans med rakskurna primärdrev för maximal effekt. Slaglängd 44mm. Vevstakslängd C/C 91,95 eller 100 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Silverplätterat kolvbultslager 12,13,14 x17x15mm. Bredd storändan 12,00. Bredd lilländan 14 mm. Vevtapp 18 x 39,5 mm. Vevbrickor i lagerbronse 18x31x 0,5mm. Håldiameter storändan 24 mm. Vikt ca 1500 gram. Racinglagerkorg massiv med 15 nålar bredd 11,50 mm. Beställningsnummer VRM Zündapp 44 5V Pris 5600 kronor |
|
Vevpartiet har samma specifikationer som dom andra Zündappvevarna med tanke på kvalitet och tolerans. 18 mm vevtapp för att ge en styrka och stabilitet motsvarande 125 cc GP. Vevstakens längd 100 mm. för att kunna möta behovet av specialanpassningar till tex YZ80 Vattenkylda cylindrar. Fullrund vev med Tungstensvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 20 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. kan ni välja kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 12 13 eller 14 mm. Jag rekomenderar att man svarvar ur vevhuset lite för att ge veven det utrymmet den vill ha. Denna vev skall användas tillsammans med rakskurna primärdrev för maximal effekt. Slaglängd 45mm. Vevstakslängd c/c 100 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Silverplätterat kolvbultslager 12,13,14 x17x15mm. Bredd storändan 12,00. Bredd lilländan 14 mm. Vevtapp 18 x 39,5 mm. Vevbrickor i lagerbronse 18x31x 0,5mm. Håldiameter storändan 24 mm. Vikt ca 1500 gram. Racinglagerkorg massiv med 15 nålar bredd 11,50 mm. Beställningsnummer VRM Zündapp 45 5V Pris 5850 kronor |
|
Ett VRM/Zündapp KS80 vevparti, för er som vill köra med riktiga 70 cc med 45 mm kolv. Eller för er med ambitioner att köra riktiga 80 cc med 48 mm i borr. Fullrund vev med Tungstensvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 20 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. Kolvbultsdiametrar i storlekar för 12,13 eller 14 mm.möjligt! Slaglängd 44 mm. Vevstakslängd c/c 97 mm. Håldiameter lilländan 18 mm. kolvbultslager std 14 mm. Bredd storändan 14,00. Bredd lilländan 14 mm. Vevtapp 20 x 50 x 8 mm. Vevbrickor i lagerbronse 20 x 34x 1,5mm. Håldiameter storändan 26 mm. Vikt gram. Beställningsnummer VRM KS80-44. Pris 6900 kronor |
|
Ett VRM/Zündapp KS80 vevparti, för er som vill köra med riktiga 100 cc med 50 mm kolv. Fullrund vev med Tungstensvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 20 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. Kolvbultsdiametrar i storlekar 14 eller 15 mm.möjligt! Slaglängd 50 mm. Vevstakslängd c/c 100 mm. Håldiameter lilländan 19 mm. kolvbultslager std 14 mm. Bredd storändan 15,00. Bredd lilländan 15 mm. Vevtapp 20 x 50 x 8 mm. Vevbrickor Silverplätterade 20 x 34x 1 mm. Håldiameter storändan 26 mm. Vikt gram. Beställningsnummer VRM KS80-50. Pris 6900 kronor |
|
Ett Värsting VRM/Zündapp KS80 vevparti, Framtaget till er som vill vara värst!! För er som vill köra med riktiga 125 cc med 54 mm kolv. Gör er KS80 till en fullblodsmaskin med tex en Zündapp KS-125 cc. Ni behöver cylinder kolv och topplock plus lite fix runt vevhuset, så har ni byggt en riktig dräpare! Fullrund vev med Tungstensvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är över 20 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. Kolvbultsdiametrar i storlekar 14 eller 15 mm.möjligt! Slaglängd 54 mm. Vevstakslängd c/c 105 mm. Håldiameter lilländan 19 mm. kolvbultslager std 15 mm. Bredd storändan 15,00. Bredd lilländan 15 mm. Vevtapp 20 x 50 x 8 mm. Vevbrickor Silverplätterade 20 x 34x 1 mm. Håldiameter storändan 26 mm. Vikt gram. Beställningsnummer VRM KS80-54. Pris 7000 kronor |
|
Vevpartiet är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Det är byggt med en 20 mm vevtapp för att ge bästa styrka och stabilitet. Vevstakens längd är 100 mm precis som orginal specialtillverkad av SAMARIN modell ECM. Fullrund vev med fyra Tungstenvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 19 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. kan ni välja kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 14 eller 15 mm. Det här vevpartiet ger gångegenskaper, som vanliga KS-100 ägare bara kan drömma om. Varför vänta? Nu finns chansen att bli en lycklig ägare!! Slaglängd 50mm. Vevstakslängd C/C 100 mm. Bredd vevstake 15 mm. Håldiameter lilländan 19 mm. Kolvbultslager för 14 eller 15mm.kolvbult Bredd storändan 15,00. Vevtapp 20 x 42,30mm. Vevbrickor Silverplätterade 20 x29x 1mm. Håldiameter storändan 26 mm. Vikt 2125 gram. Beställningsnummer VRM Zündapp KS-100/50 Pris 6900 kronor |
|
4 Växlade med 54 mm slaglängd. Det betyder att tillsammans med en 54 mm kolv, så har ni helt plötsligt 125 cc!! :=)) Vevpartiet är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Det är byggt med en 20 mm vevtapp för att ge bästa styrka och stabilitet. Vevstakens längd är 105 mm samma som min specialframtagna vevstake till KS-125an SAMARIN modell ECM. Fullrund vev med 4 wolframvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 22 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. kan ni välja kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 15 eller 16 mm. Det betyder att en uppsjö av olika kolvar är möjliga att använda! Det här vevpartiet ger gångegenskaper och kraft som vanliga KS-100 ägare bara kan drömma om. Varför vänta?? Nu finns chansen att bli en lycklig ägare ;=) Slaglängd 54mm. Vevstakslängd C/C 105 mm. Bredd vevstake 15 mm. Håldiameter lilländan 20 mm. Kolvbultslager för 15 eller 16 mm.kolvbult Bredd storändan 15,00. Vevtapp 20 x 42,30mm. Vevbrickor Silverplätterade 20 x29x 1mm. Håldiameter storändan 26 mm. Vikt 2225 gram. Beställningsnummer VRM Zündapp KS-100/54 Pris 6900 kronor |
|
Zündapp KS/GS-125 med 56 mm slaglängd. Vevpartiet är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Ett vevparti som ger riktiga 130 cc ellr 175 cc om det sitter i en 175a. Det är byggt med en 20 mm. vevtapp för att ge bästa styrka och stabilitet. Vevstakens längd är 105 mm. Fabrikat SAMARIN modell ECM. Fullrund vev med 4 wolframvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 22 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. kan ni välja kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 15 eller 16 mm. Det betyder att en uppsjö av olika kolvar är möjliga att använda! Ett vevparti med gångegenskaper och kraft som gör en John Deereägare grön av avund.. Nu finns chansen att bli en lycklig ägare ;=) Slaglängd 56mm. Vevstakslängd C/C 105 mm. Bredd vevstake 15 mm. Håldiameter lilländan 20 mm. Kolvbultslager för 15 eller 16 mm.kolvbult Bredd storändan 15,00. Vevtapp 20 x 50,20mm. Vevbrickor Silverplätterade 20 x29x 1mm. Håldiameter storändan 26 mm. Vikt 2785 gram. Beställningsnummer VRM Zündapp KS-125/56 Pris 7000 kronor |
|
Zündapp vevparti för 3 och 4 växlade motorerna. Ersättningsvevparti för Zündapps tre och fyrväxlade motorer. Passar bra att använda i standard och lätt trimmade motorer. Dock rekomenderas att vid hård trimmning använda mina ombyggda vevpartier eller specialtillverkade vevpartier som är långt bättre än orginal. Total bredd ytterkant axeländor 205,30 mm. Totalbredd vevskinkor 38,85 mm. Diameter vevskinkor 80,00 mm. Axeldiameter tändningssidan 17,00 mm Axellängd tändningssidan 66,65 mm. Axeldiameter drivsidan 15,00 mm. Axellängd drivsidan 79,50 mm. Vikt 1194 Gram. Slaglängd 41,8mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd vevstake 10,00 mm. Håldiameter lilländan 15 mm. Bredd storändan 10,00. Nållagret till kolvbulten 12 x 15 x 14,75 mm Vevtapp 16 x 38 mm. Vevbrickor i lagerbronse 16x28x1mm. Håldiameter storändan 21 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 9,50 mm. Beställningsnummer RITO 3/4 Pris 1495 kronor |
|
Zündapp vevparti för 3 och 4 växlade motorerna. RITO välkända Racingvevparti för Zündapps tre och fyrväxlade motorer. Passar bra att använda om du vill ha ett lite starkare vevparti från början. Rekomenderas att användas vid trimmning alternativt mina ombyggda vevpartier eller specialtillverkade vevpartier som är långt bättre än orginal. Total bredd ytterkant axeländor 205,30 mm. Totalbredd vevskinkor mm. Diameter vevskinkor 80,00 mm. Axeldiameter tändningssidan 17,00 mm Axellängd tändningssidan 66,65 mm. Axeldiameter drivsidan 15,00 mm. Axellängd drivsidan 79,50 mm. Vikt Gram. Slaglängd 41,8mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd vevstake 12,00 mm. Håldiameter lilländan 16 mm. Bredd storändan 12,00. Nållagret till kolvbulten 12 x 16 x 14,75 mm Vevtapp 16 x 38 mm. Vevbrickor i lagerbronse 16x28x1mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 11,80 mm. Beställningsnummer RITO RACING 3/4 Pris 2095 kronor |
|
Zündapp vevparti för 5 växlade motorerna. RITO välkända ersättningsvevparti för Zündapps femväxlade motorer. Passar bra att använda i standard och lätt trimmade motorer. Dock rekomenderas att vid hård trimmning använda mina ombyggda vevpartier eller specialtillverkade vevpartier som är långt bättre än orginal. Total bredd ytterkant axeländor 205,35 mm. Totalbredd vevskinkor 38,85 mm. Diameter vevskinkor 80,00 mm. Axeldiameter tändningssidan 17,00 mm Axellängd tändningssidan 66,65 mm. Axeldiameter drivsidan 15,00 mm. Axellängd drivsidan 99,85 mm. Vikt 1268 Gram. Slaglängd 41,4mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd vevstake 10,00 mm. Håldiameter lilländan 15 mm. Bredd storändan 10,00. Nållagret till kolvbulten 12 x 15 x 14,75 mm Vevtapp 16 x 38 mm. Vevbrickor i lagerbronse 16x28x1mm. Håldiameter storändan 21 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 9,50 mm. Beställningsnummer RITO 5 V Pris kronor |
|
Zündapp vevparti för KS-80 motorerna. Slaglängd 47mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd vevstake 12,00 mm. Håldiameter lilländan 18 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp med hål 18 x 48 mm. Vevbrickor i lagerbronse 18x30x1mm. Håldiameter storändan 24 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 11,50 mm. Beställningsnummer Z314-03.902 Pris kronor |
|
Än en gång visar VRM vägen som andra försöker kopiera.... Med klent resultat i vanlig ordning.. Det här vevpartiet är framtaget för dom som vill bygga en kraftfullare Flintamotor med 42 mm i slagländ. Det finns lite olika lösningar på hur man kan gå vidare. Till exempel,vilken vevstakslängd som blir mest lämplig!? Det beror först på vilken cylinder som man tänker sig vilja använda. Använder man tillexempel originalcylinder eller en DT50/70 cylinder, blir en vevstakslängd på CC-85 mm. alldeles utmärkt. Men om man har en ambition att till exempel klämma dit en Zündapp Minitherm eller liknande blir ett vevstakskit med CC-90 mm mer lämpligt. Men har ni funderingar och idéer som ni vill ventilera, Slå en signal! Så får vi gå igenom vilka möjligheter som finns till buds! Vevhuskompression ökar med det här vevpartiet! Vilket är en nödvändighet att förändra i vart fall, då det är hemskt utformat från början. Viktigt här!! Före monteringen behöver ni svarva ur vevhuset lite, för att ge veven det utrymme den behöver ha. Bredd vevskinkor 31,00 mm. Bredd Lagerläget 31,40 mm. Diameter vevskinkor 74 mm. Slaglängd 42 mm. Vevstakslängd C/C 85 eller 90 mm. Bredd lilländan 12,00 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Bredd storändan 10,00. Vevtapp Massiv 16 x 31mm. Håldiameter storändan 21 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 9,85 mm. Fyra Tungstenspluggar för rätt balansfaktor och motvikt! Beställningsnummer VRM HVA 42. Pris 5200 kronor |
|
Då har underverket skett!! Kusinen från landet med namn Casal har här fått stora möjligheter att växa till sig med riktiga Anabola VRM muskler!! Nu kan ni Casalägare få samma möjligeheter att spöa upp dom värsta, stortyskarna som uppkäftigt har klappat er på hjässan.. ;) En bautatung 44 slagsvev som kommer att ge er motor ett lyft, ni aldrig trodde var möjligt! Det här vevpartiet uteslutande framtaget för dom som vill bygga en riktig värstingmotor med massor av mer CC än det var tidigare! Specialhärdat stål precissionssvarvat på hundradelen för perfekt passform! Tungstenvikter för att möta önskad balansfaktor. Så klart så använder vi oss av SAMARIN vevstakar för högsta kvalitet! Vevpartiet kan levereras med valfritt nållager för 12-13 eller 14 mm.kolvbult. Bredd vevskinkor 40,3 mm. Bredd vid lagerläget 40,3 mm. Bredd totalt vid ytterändarna 184,3 mm. Diameter vevskinkor 79,5 mm. Slaglängd 44 mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd lilländan 14 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp 18 x 40,3 x 5 mm. Vevbrickor 18 x 31 x 0,5 mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar. Det kan inte bli häftigare än det här! Hör av er om ni vi ha mer information om det här eller andra värstingvevar, från firman som leder utvecklingen! Beställningsnummer VRM CASAL 44 Special Pris 5600 kronor |
|
Vevpartiet är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Det är konstruerat helt med tanke på racing. Oavsett om man vill köra på: Gatan Dragracing,Roadracing,Motocross,Topspeed eller liknande, kommer ni inte att hitta en bättre vev än den här. Genom att använda 44mm slag,får ni exakt 70 cc med 45 mm borrning, eller exakt 80 cc om ni väljer en cylinder med 48 mm i borr! Veven använder en 18 mm vevtapp för att ge bästa styrka och stabilitet. Vevstakens längd är 95 mm för bättre fyllningsgrad. Men det gör även att det är lättare att anpassa andra cylindrar, för att uppnå rätt läge. Fullrund vev med Tungstensvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 18 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. Jag valt 17 mm som diameter i lilländan, för att kunna möjliggöra olika diametrar på kolvbulten som 12,13 och 14 mm. Jag rekomenderar även att man svarvar ur vevhuset, så att det blir 1 mm mellanrum mellan veven och vehuset, både i diameter samt bredd. Viktigt också är att man är noga med inpassningen av vevläget vid montering. så att inget klämmer eller gör att frigången mellan alla delar förhindras. Beställningsnummer VRM HONDA MB/MT44 Pris 5800 kronor |
|
Racingvevparti för Minarelli P6 motorerna. Det här vevpartiet använder jag i mina egna motorer med stor framgång! Vevpartiet är framtaget för maximal styvhet och precision vilket man förstår när man hör motorn varva vid varmkörning. Det är den den riktigt läckra tunga uppgången i varv, som bara högpotenta motorer kan leverera. Motvikter av wolfram ger rätt balansfaktor och fyllnadsgrad. Vevhuset behöver svarvas ur för att ge det här vevpartiet den plats den vill ha. Slaglängd 39,7 mm. Vevstakslängd C/C 85 mm. Bredd vevstake 12,00 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp 16 x 37 mm. Vevbrickor i lagerbronse 16x28x0,5 mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 11,75 mm. Beställningsnummer VRM P6 39,7mm. Pris på förfrågan kronor |
|
Ersättningsparti för tre och fyrväxlade Minarellimotorer. Polerad vevstake och nållager för kolvbult. Passar bra att använda i standard och lätt trimmade motorer. Dock rekomenderas att vid hård trimmning använda uppgraderade och ombyggda vevpartier som blir långt tåligare än orginal. Total bredd ytterkant axeländor 148,70mm. Totalbredd vevskinkor 31,70mm. Diameter vevskinkor 76,00mm. Axeldiameter tändningssidan 17,00 mm Axellängd tändningssidan 68,50mm M10. Axeldiameter drivsidan 17,00mm. Axellängd drivsidan 48,50mm M9. Slaglängd 39mm. Vevstakslängd C/C 85mm. Bredd vevstake 12,00 mm. Håldiameter lilländan 15 mm. Bredd storändan 12,00. Nållagret till kolvbulten 12 x 15 x 14,75 mm Vevtapp 16 x 31 mm. Vevbrickor Silverplätterade 16x28x1mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 11,50 mm. Beställningsnummer CIG-34 Pris 995kronor |
|
Än en gång visar VRM vägen för andra att försöka kopiera.... Det här vevpartiet uteslutande framtaget för dom som vill bygga en 50cc motor med 39,7 mm slag och 40 mm borrning i cylindern. precis som vi använder på riktig Moto GP 50 cc Classic Racing! Specialhärdat stål precissionssvarvat på hundradelen för perfekt passform! För att kunna tillverka vevpartiet på det sättet som jag vill, monterar jag Tungstenvikter för att möta önskad balansfaktor. Dessutom så får ni högre vevhuskompression med det här vevpartiet! För att kunna göra det här vevpartiet så stabilt som det är möjligt, har vi använt en cylindrisk massiv vevtapp,som är specialhärdad för att motstå dom ogynsamma flexikrafterna som vevpartier i den här motortypen får utstå.. Dessutom så använder vi oss av SAMARIN vevstakar för högsta kvalitet! Vevpartiet levereras med valfritt nållager för 12,13 eller 14 mm. kolvbult. Vid monteringen behöver ni svarva ur vevhuset lite för att ge veven det utrymme den vill ha. Dessutom så behöver ni några shims närmast skinkorna för att möta radien vid övergången från axel till skinka. Bredd vevskinkor 31,00 mm. Bredd Lagerläget 31,00 mm. Diameter vevskinkor 85 mm. Slaglängd 39,7 mm. Vevstakslängd C/C 85 mm. Bredd lilländan 12,00 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Bredd storändan 10,00. Vevtapp Massiv 16 x 31mm. Vevbrickor i silverplätterade 16 x 28 x 0,5mm. Håldiameter storändan 21 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 9,85 mm. Beställningsnummer VRM EKF 39,7 Special Pris 5400 kronor |
|
Ett riktigt racingvevparti med 44 mm slag rätt balansfaktor och vevstakskit! Det här vevpartiet är framtaget för att möta dom högsta kraven på styrka,kvalitet,precission utan att pruta på någonting. Specialhärdat stål precissionslipat på hundradelen för perfekt passform! För att kunna tillverka det första i historen helrunda vevpartiet till en vanlig Sachsmotor,har vi monterat Wolframvikter för att möta önskad balansfaktor. Dessutom så får ni högre vevhuskompression med det här vevpartiet! För att kunna göra det här vevpartiet så stabilt som det är möjligt, har vi använt en cylindrisk massiv vevtapp,som är specialhärdad för att motstå dom ogynsamma flexikrafterna som vevpartier i den här motortypen får utstå.. Dessutom så använder vi oss av SAMARIN vevstakar för högsta kvalitet! Vevpartiet levereras med valfritt nållager för 12,13 eller 14 mm. kolvbult. Vid monteringen behöver ni svarva ur vevhuset lite för att ge veven det utrymme den vill ha. Dessutom så behöver ni några shims närmast skinkorna för att möta radien vid övergången från axel till skinka. Bredd vevskinkor 31,00 mm. Bredd Lagerläget 31,00 mm. Diameter vevskinkor 85 mm. Slaglängd 44mm. Vevstakslängd C/C 85 mm. Bredd lilländan 12,00 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Bredd storändan 10,00. Vevtapp Massiv 16 x 31mm. Vevbrickor i lagerbronse 16 x 28 x 0,5mm. Håldiameter storändan 21 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 9,85 mm. Beställningsnummer VRM EKF 44 Special Pris 5400 kronor |
|
Vevpartiet är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Det är byggt med en 16 mm massiv cylindrisk vevtapp i bästa kvalitet! Vevstakens längd är 85 mm precis som orginal specialtillverkad av SAMARIN modell ECM. Fullrund vev med wolframvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 18 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. Vilket betyder att ni kan välja kolvar med kolvbultslager för kolvbultar i storlekar 12,13 eller 14 mm. Det här vevpartiet ger gångegenskaper som vanliga Sachsägare bara kan drömma om. Konan för tändningen är ändrad till standard moppe typ 1:5. Varför vänta? Nu finns chansen att bli en lycklig ägare ;=) Slaglängd 39,7mm. Vevstakslängd C/C 85 mm. Bredd vevstake 12/13 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Kolvbultslager för 12,13 eller 14mm.kolvbult Bredd storändan 12,00. Vevtapp 16 x 40,30mm. Vevbrickor 16 x 29 x 0,5mm. Håldiameter storändan 22 mm. Vikt gram. Beställningsnummer VRM SACHS 39,7-17mm. Pris 5500 kronor |
|
Vevpartiet är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Det är byggt med en 16 mm massiv cylindrisk vevtapp i bästa kvalitet! Vevstakens längd är 85 mm precis som orginal specialtillverkad av SAMARIN modell ECM. Fullrund vev med wolframvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 18 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. Vilket betyder samma storlek som orginal kolvbultstorlek 14 mm. Det här vevpartiet ger gångegenskaper som vanliga Sachsägare bara kan drömma om. Konan för tändningen är ändrad till standard moppe typ 1:5. Varför vänta? Nu finns chansen att bli en lycklig ägare ;=) Slaglängd 39,7mm. Vevstakslängd C/C 85 mm. Bredd vevstake 12/13 mm. Håldiameter lilländan 18 mm. Kolvbultslager för 14mm.kolvbult Bredd storändan 12,00. Vevtapp 16 x 40,30mm. Vevbrickor 16 x 29 x 0,5mm. Håldiameter storändan 22 mm. Vikt gram. Beställningsnummer VRM SACHS 39,7-18mm. Pris 5500 kronor |
|
Det här Vevpartiet är för er som vill ha något helt extra utöver det vanliga!! Det är byggt med en 18 mm cylindrisk vevtapp i bästa kvalitet! Vevstakens längd är 91 mm och specialtillverkad av SAMARIN modell ECM. Orsaken till en längre stake är för att ge en större vevhusvolym, samt att göra det lättare att montera på en cylinder med andra mått än orginal. Det gör att ni slipper svetsa och fräsa så mycket på era dyrbara leksaker ;=) Fullrund vev med Tungstenvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 20 procent högre än orginal vilket ger sjukt bra stabilitet . Vilket betyder kolvbultstorlekar från 12 mm passar perfekt. Det här vevpartiet ger gångegenskaper som vanliga Sachsägare bara kan drömma om med större och tyngre kolvar. Vid framtagningen av denna vev simulerade vi med kolvvikter kring 140 gram, vilket motsvarar en racingkolv i storlekar kring 48-49mm Konan för tändningen är ändrad till standard moppe typ 1:5. Slaglängd 44mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd vevstake lilländan 14 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Kolvbultslager för 12,13 eller 14mm.kolvbult Bredd storändan 12,00. Vevtapp 18 x 40,30mm. Vevbrickor 18 x 31 x 0,5mm. Håldiameter storändan 24 mm. Vikt gram. Beställningsnummer VRM SACHS S 5/6 44mm. Pris 5500 kronor |
|
Sachs vevparti för Sachs GS motorerna. Det här vevpartiet är speciellt framtaget för Classic Racingmotorerna Dom ville ha iläggningsringar i vevhuset för att täcka vevskinkorna. Passar naturligtvis perfekt även för KnatteCross eller Gatåkarna oxå! Alla mått är identiska med Orginal Sachs utom skinkdiametern. Orginal är 82 mm men det här är 76 mm.samt att slaglängden är 39 mm. Ett väldigt välgjort och välbalacerat vevparti som kan användas till andra upprag med små modefikationer. Bredd vevskinkor 38,70 mm. Bredd Lagerläget 41,60 mm. Diameter vevskinkor 76 mm. Slaglängd 39mm. Vevstakslängd C/C 88 mm. Bredd lilländan 13,70 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp med hål 16 x 38 x 6 mm. Vevbrickor i lagerbronse 16x28x0,7mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 11,50 mm. Beställningsnummer Sachs-RITO Pris 2900 kronor |
|
Än en gång visar VRM vägen för andra att försöka kopiera.... Det här vevpartiet uteslutande framtaget för dom som vill bygga en 50cc racingmotor med 39,7 mm slag och 40 mm borrning i cylindern. Precis som vi använder på riktig Moto GP 50 cc Classic Racing! Specialhärdat stål precissionssvarvat på hundradelen för perfekt passform! Tungstenvikter för att möta önskad balansfaktor. För att kunna göra det här vevpartiet så stabilt som det är möjligt, har vi använt en cylindrisk massiv vevtapp,som är specialhärdad för att motstå dom ogynsamma flexikrafterna som vevpartier i den här motortypen får utstå.. Dessutom så använder vi oss av SAMARIN vevstakar för högsta kvalitet! Vevpartiet levereras med valfritt nållager för 12,13 eller 14 mm. kolvbult. Vid monteringen behöver ni svarva ur vevhuset lite för att ge veven det utrymme den vill ha. Bredd vevskinkor 44,00 mm. Diameter vevskinkor 76 mm. Slaglängd 39,7 mm. Vevstakslängd C/C 90 mm. Bredd lilländan 12,00 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp Massiv 16 x 44mm. Vevbrickor i silverplätterade 16 x 28 x 0,8mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 12 mm. Beställningsnummer VRM K50 39,7 Special Pris 5500 kronor |
|
Det här vevpartiet är kompromisslöst framtaget för dom som vill bygga en 70 eller 80cc racingmotor med 44 mm slag och 45 eller 48 mm borrning i cylindern. Specialhärdat stål precissionssvarvat på hundradelen för perfekt passform! Tungstenvikter för att möta önskad balansfaktor. För att kunna göra det här vevpartiet så stabilt som det är möjligt, har vi använt en cylindrisk massiv vevtapp,som är specialhärdad för att motstå dom ogynsamma flexikrafterna som vevpartier i den här motortypen får utstå.. Dessutom så använder vi oss av SAMARIN vevstakar för högsta kvalitet! Vid monteringen behöver ni svarva ur vevhuset lite för att ge veven det utrymme den vill ha. Bredd vevskinkor 44,00 mm. Diameter vevskinkor 76 mm. Slaglängd 44 mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd lilländan 12,00 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp Massiv 16 x 44mm. Vevbrickor i silverplätterade 16 x 28 x 0,8mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 12 mm. Beställningsnummer VRM K50 44 Special Pris 5500 kronor |
|
ILO veven är framtagen helt efter mina kompromisslösa kvalitetskrav. Slaglängden är på hela 44 mm. vilket kan ge både riktiga 70cc eller 80cc.>BR> beroende på om man väljer 45 eller 48 mm borrning på cyllen. Det är byggt med en 16 mm massiv cylindrisk vevtapp i bästa kvalitet! Vevstakens längd kan beställas med CC 85 eller 90mm. Fullrund vev med wolframvikter för maximal balansfaktor och fyllnadsgrad. Vikten är ca 22 procent högre än orginal vilket ger maximal stabilitet. Konan för tändningen och drivning har originalmått. Slaglängd 44 mm. Vevstakslängd C/C 85-90 mm. Bredd vevstake 12/13 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Kolvbultslager för 12mm.kolvbult Bredd storändan 10,00. Vevtapp 16 x 32 mm. Vevbrickor 16 x 29 x 0,5mm. Håldiameter storändan 21 mm. Beställningsnummer ILO 44 slag. Pris 5000 kronor |
|
Den här veven är för er som vill göra något som är speciellt med er DT motor! Tungt och stabilt vevparti som ger antingen riktiga 70cc med 45 mm borr. Eller riktiga 80cc med 48 mm i borr. Specialhärdat stål precissionssvarvat på hundradelen för perfekt passform! Tungstenvikter för att möta önskad balansfaktor. SAMARIN vevstakskit för högsta kvalitet! Vevpartiet levereras med kolvbultslager för 12 mm.kolvbult. Bredd vevskinkor 38,2 mm. Diameter vevskinkor 77,6 mm. Slaglängd 44 mm. Vevstakslängd C/C 95 mm. Bredd lilländan 14,00 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Bredd storändan 12,00 mm. Vevtapp 18 x 38,2 mm 8 mm. Vevbrickor 18 x 31 x 0,8 mm. Håldiameter storändan 24 mm. Det här vevpartietär maximerat i storlek och vikt, för att ge så bra gångegenskaper som möjligt! Dessutom har den en längre vevstake än original. Orsaken till det är för att ge bättre gångegenskaper och fyllnadsgrad. En annan orsak är,att beroende på vilken cylinder och kolv man anväder, så måste man ändå möta olika höjder och avstånd, vilket då gör det jobbet betydligt enklare. Det betyder att ni som köper ett sånt här vevparti behöver svarva eller fräsa ur i vevhuset några mm så att rätt avstånd erhålles mellan vev och vevhuset. Jag utför och hjälper er, om ni inte kan eller vill själva, med alla anpassningar som kan komma att behövas. Fråga efter prisuppgifter beroende på vad ni vill ha uträttat! Det betyder också att ni behöver tillverka en spacer så att rätt cylinderhöjd erhålles! Fjärde fotot visar för jämförelse, ett original vevparti och ett VRM vevparti! Beställningsnummer VRM Yamaha DT 44 Special. Pris 5500 kronor |
|
Det här vevpartiet är det häftigaste du kan montera i en Gilera Touringmotor! Med en slaglängd på 44 mm passar den perfekt till alla eftermarknadcyllar i 80cc segmentet! Jag har även till den här veven specialtillverkat en vevstake som är 10 mm längre än orginal! Det betyder att dom som vill montera en YZ-80 eller någon annan typ av eftermarknadscylle, inte behöver svetsa och fräsa som en galning för att det ska passa! Balansfaktorn är utprovad under dom mest krävande förhållanden, med kolvvikter i segmentet av 140 Gram och ca 49 mm kolv. Wolframvikter och den minimala utfräsningen för vevstaken gör att det här vevpartiet väger ca 20% mer än orginalet. Det betyder i klartext att det blir inte bättre än så här, Och med den här veven kan ni bygga vilken dräparmotor som helst, för att utmana toppspeedresultatet som gäller idag. Det passar rakt in i motorblocket utan skohorn! Alla mått är identiska med Orginal. Orginal är 82 mm samt slaglängden är 44 mm. Bredd vevskinkor 40 mm. Bredd Lagerläget 41,60 mm. Total bredd 182 mm. Längd axel tändsida 76,30 mm. Längd axel Drivsida 65,60 mm. Diameter vevskinkor 82 mm. Slaglängd 44mm. Vevstakslängd C/C 98 mm. Bredd lilländan 14 mm. Håldiameter lillädan 17 mm. Silverplätterat kolvbultslager för 12 mm std. Bredd storändan 14,00. Vevtapp med hål 20 x 40 x 6 mm. Vevbrickor i lagerbronse 20x 33 x0,5mm. Håldiameter storändan 26 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 14,75 mm. Beställningsnummer VRM Gilera 44 vev Pris 5500 kronor |
|
VRM visar åter igen vägen för andra att försöka kopiera.... Det här vevpartiet uteslutande framtaget för dom som vill bygga en 50cc racingmotor med 39,7 mm slag och 40 mm borrning i cylindern. Precis som vi använder på riktig Moto GP 50 cc Classic Racing! Specialhärdat stål precissionssvarvat på hundradelen för perfekt passform! Tungstenvikter för att möta önskad balansfaktor. För att kunna göra det här vevpartiet så stabilt som det är möjligt, har vi använt en cylindrisk massiv vevtapp,som är specialhärdad för att motstå dom ogynsamma flexikrafterna som vevpartier i den här motortypen får utstå.. Dessutom så använder vi oss av SAMARIN vevstakar för högsta kvalitet! Vevpartiet levereras med kolvbultslager för 12 mm.kolvbult. Bredd vevskinkor 35 mm. Bredd vid lagerläget 36 mm. Bredd totalt vid ytterändarna 175,3 mm. Diameter vevskinkor 73 mm. Slaglängd 39,7 mm. Vevstakslängd C/C 90 mm. Bredd lilländan 12,00 mm. Håldiameter lillädan 16 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp Massiv 16 x 35mm. Vevbrickor 16 x 28 x 0,7mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar. Beställningsnummer VRM PUCH 39,7 Special Pris 5500 kronor |
|
Den här veven är för er som vill köra med ett tungt och stabilt vevparti. som använder original slaglängd! Specialhärdat stål precissionssvarvat på hundradelen för perfekt passform! Tungstenvikter för att möta önskad balansfaktor. För att kunna göra det här vevpartiet så stabilt som det är möjligt, har vi använt en cylindrisk massiv vevtapp,som är specialhärdad för att motstå dom ogynsamma flexikrafterna som vevpartier i den här motortypen får utstå.. Dessutom så använder vi oss av SAMARIN vevstakar för högsta kvalitet! Vevpartiet levereras med kolvbultslager för 12 mm.kolvbult. Bredd vevskinkor 35 mm. Bredd vid lagerläget 36 mm. Bredd totalt vid ytterändarna 175,3 mm. Diameter vevskinkor 73 mm. Slaglängd 43 mm. Vevstakslängd C/C 90 mm. Bredd lilländan 12,00 mm. Håldiameter lillädan 16 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp Massiv 16 x 35mm. Vevbrickor 16 x 28 x 0,7mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar. Beställningsnummer VRM PUCH 43 Special Pris 5500 kronor |
|
För kolvbult med 12 mm diameter. Vevskinkediameter 70mm. Bredd vevskinkor 34mm. Bredd lagerläget 36mm. Slaglängd 43mm. Vevstakslängd C/C 90 mm. Bredd vevstake 10,00 mm. Håldiameter lilländan 15 mm. Bredd storändan 10,00. Vevtapp med hål 14 x 34 mm. Håldiameter storändan 18 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 9,50 mm. Beställningsnummer CIG-33 Pris 995 kronor |
|
än vad standardpartiet pallar med.. För kolvbult med mm diameter. Vevskinkediameter mm. bredd vevskinkor mm. Bredd lagerläget mm. Slaglängd 39,7mm. Vevstakslängd C/C 85 mm. Bredd vevstake 12,00 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Bredd storändan 12,00. Vevtapp med hål 16 x 38 mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 11,80 mm. Beställning uppge Kreidler Racing Pris 2100 kronor |
|
Efter flera haverier innom mopperacingen, och när kundvevpartier kom in med samma symtom, blev jag tvungen att fundera på vad som är fel. Efter en del klurande så pekade alla pilar då åt samma håll: Vevstaken och dess lagring är alldeles för klen. Javisst! Om man betänker nu,när blev den här motorn konstruerad? Vilka krav fanns då på hållbarhet? Vaddå hållbarhet funder Du då?! Joooo det är väl klart,förr då man max använde 6-7 hästar, då höll det utan missöden.Men vad händer idag då? Jo fullvuxna Män, senpubertala femtonåringar, i trettiofem fyrtioårs åldern!! Som har sålt barnen för en billig penning, Satt gumman på pantbanken eller i sämsta fall på pottkanten.. söker sig nu ut för att höra gruset smattra mot innerskärmarna igen. Andra gubbar börjar köra mopperacing och där är tas det minsan inga fångar heller... Samma fenomen.... Vevstaken är blå upp till lilländan... Så därför så renoverar jag Zündappartier med olika vevstakskit beroende på vilken kvalitetsnivå man vill lägga sig på. Med vevstakar som jag vet håller för 17 Hästar eller mer på bakhjulet. Om ni vill ha hjälp så hör av till mig så ska vi se till att du får ett välriktat vevparti med rätt toleranser. Pris från 1700 up till 2300 kr exkl.vevparti Pris från 2900 kr inkl.3/4 växl.vevparti Pris från 2950 kr inkl 5 växlat vevparti |
|
RITO vevparti för KS-50 motorerna med orginal slaglängd men ombyggt med den bästa vevstaken på marknaden. Nämligen SAMARIN ECM staken som utan prut är den bästa du kan köpa på marknaden. Slaglängd 41,4mm. Vevstakslängd C/C 91 mm. Bredd vevstake 13,50 mm. Håldiameter lilländan 17 mm. Bredd storändan 13,50. Vevtapp med hål 16 x 39 x 5 mm. Vevbrickor i lagerbronse 16 x 30 x 1mm. Håldiameter storändan 22 mm. Storändans lagerkorg med 15 nålar bredd 13,40 mm. Beställningsnummer RITO-ECM 3-4V Beställningsnummer RITO-ECM 5 V Pris 3400 kronor Pris 3450 Kronor |
|
Nu har jag specialtillverkat två olika vevstakssatser, som gör att jag kan renovera båda modellerna av KS-100 vevpartierna. Det finns två olika dimesioner på vevtapparna antingen 20mm eller 22mm. Man kan även beställa 14 eller 15 mm kolvbultslager beroende på vilken kolvbult man vill använda Pris på renovering inklusive alla delar förutsatt att vevpartiet inte är skadat i dubbändarna. Ibland kommer det vevpartier som ser ut som skit! Det gör inte så mycket för det går att renovera ändå! Huvudsaken är att det inte är skadat. Nedanför här så visar jag lite olika stadier av renoveringen, från sophög till bättre än nytt!! Pris från 2500 Kronor. |
|
Specialrenovering av gamla vevpartier kan uttryckas i lite olika skepnader. I det här fallet så hade den stakars motorn fått en djupdykning i vatten och tidens tand fick gnaga och ställa till både här och där tyvärr........ Med tiden så löser vattnet oljan och den skyddande filmen bryts med resultat att rosten tar tag i metallen. Jag fick börja med att torka rent så gott det gick. Pressa isär vevpartiet och därefter glasblästra allt sammans. Vid packboxläget så hade såren blivit väldigt djupa, så att jag blev tvungen att svarva ner till undermått för packboxen. Även KS/GS 125-175 familjens vevar har vad jag sett, tre olika storlekar på tappar och bredder.. Så den här veven fick en specialfixad KS-175 vevstake för att passa resten av behoven.. Många gånger är det ett rent detektivjobb med att försöka få era motorer att fungera igen. Jag har numera tagit fram två helt nya SAMARIN ECM Vevstakssatser som är specialtillverkade för att passa Zündapp KS-125 och KS-175 motorfamiljerna. Jag återkommer med nya bilder och priser vid nästa uppdatering. Undertiden får ni skriva eller ringa för aktuella priser och leveranser.. |
|
Specialförstärkt vevparti till en Honda PX 50 Mofa för långdistanstävlingar nere i Tyskland. Fräsning av vevskinkor för att ge plats för en bredare vevstake med bättre lagring. Pris ca 1700 kr |
|
Racingvev för Derbimotorn som tål extra högt varvtal. Koniska axlar på båda sidorna. Diameter på vevskinkorna 77 mm. Bredd på vevskinkorna 45,80 mm Lagerdiameter 20 mm Längd första sektionen från vevskinkorna 25,60 mm. Total bredd på hela vevpartiet 190 mm. Kanonkvalitet. Pris 1995 kr |
|
Racingvev för Derbimotorn som tål tuffa tag.... Koniska axel på tändsidan rak axel på transmissionssidan. Diameter på vevskinkorna 77 mm. Bredd på vevskinkorna 44,40 mm Lagerdiameter 20 mm Rak axel för primärdrivning 17 mm i diameter Längd första sektionen från vevskinkorna 24,60 mm. Total bredd på hela vevpartiet 190 mm. Kanonkvalitet. Pris 2200 kr |
|
Det är här är den bästa vevstaksrenoveringen som är möjlig just nu. Jag kommer att kunna erbjuda en extra lång ECM-vevstake för er som vill köra med andra cylindertyper som YZ-80 eller liknande. För er som vill använda orginallängden 88 mm finns det även en enklare modell av vevstake att tillgå. Priset blir då betydligt billigare då inga förändringar på vevpartiet behövs. Vill du ha en speciell lösning som passar ditt behov så är det bara att höra av dig, så ska vi se vad som kan göras. Pris på arbete och material varierar. Pris ca 2300 kronor |
|
Det är här är den vassaste vevstaksrenoveringen som är möjlig för den här veven! För att göra den här renoveringen möjlig så fick jag lov att fräsa i skinkorna, för att ge mer plats för en bredare stake. Vill du ha en speciell lösning som ditt behov,så är det bara att höra av dig, så ska vi se vad och om som kan göras. Pris på arbete och material varierar. Så fråga alltid vad just din vev kommer att kosta. Pris ca 2500 kronor |
|
Det är här är den vassaste vevstaksrenoveringen som är möjlig för den här veven! Pris på arbete och material varierar. Så fråga alltid vad just din vev kommer att kosta. Pris ca 2500 kronor |
|
Det är här är den vassaste vevstaksrenoveringen som är möjlig för den här veven! Pris på arbete och material varierar. Så fråga alltid vad just din vev kommer att kosta. Pris ca 2300 kronor |
|
Den här vevrenoveringen krävde blästring,rengöring av hela veven, samt slipning av packboxlägen som var skadade av vatten! Pris på arbete och material varierar. Så fråga alltid vad just din vev kommer att kosta. Pris ca 2500 kronor |
|
Det är här är den vassaste vevstaksrenoveringen som är möjlig för den här veven! Pris på arbete och material varierar. Så fråga alltid vad just din vev kommer att kosta. Pris ca 2500 kronor |
|
Beroende på vad man har för möjligheter och verktyg, så kan man lösa uppgiften på lite olika vis. Sen är det på det viset, att grejorna som man vill ska snurra i vevhuset, ska vara så raka som möjligt. Tyvärr är inte alla snälla mot sina grejor... Och det gäller tex vid demontering av veven från motorn eller största skiftnycken ska användas som avdragare till exempel......... En vev som har blivit krokig kan aldrig bli bra.. Hur man än slår och bankar så lär den aldrig bli 100 igen. Sen ska vi ta det här med balansen lite... Man"balanserar" inte veven utan vad som är påverkbart är: balansfaktorn och rakheten. Balansfaktorn är en enhet som är ett resultat av invägning av vevstake,kolv lager bult mm. och dess läge mot vevpartiet. Dess funktion kan i korthet beskrivas som att man vill transportera iväg, en för motorn ogynsam obalans, genom motorfästena på ett varvtal där motorn sällan används. Här kan vi se en Aprilliavev som riktas samt en nyrenoverad Kawasaki A1R vev, med nya Samarinvevstakar och lager. |
|